На 15 април Институтът за пътна безопасност предложи на министър-председателя на Република България мерки за ограничаване на пътнотранспортния травматизъм по време и след приключване на извънредното положение. 

ДО
МИНИСТЪР- ПРЕДСЕДАТЕЛЯ

НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

  Г-Н БОЙКО БОРИСОВ

 София 1594,
бул. „Княз Александър Дондуков“№1

            

УВАЖАЕМИ Г-Н БОРИСОВ,

    През месец април
Институтът за пътна безопасност проведе изследванe на пътнотранспортния
травматизъм, отчитайки въведеното на 13 март 2020 г. извънредно положение. Oт него става видно, че през първите 3
месеца на 2020 г. имаме значително намаление от 25% на жертвите и ранените по
пътищата,
в сравнение със същия период на 2019 г., като само за март това намаление на жертвите е близо 40%.

     Пандемията COVID-19 и въведеното извънредно
положение в Република България намалиха значително трафика на превозни
средства, което даде и своите положителни измерения. За първи път страната ни
има възможност да се доближи до зададените цели в “Националната стратегия за
подобряване безопасността на движението по пътищата на Република България 2010
г.-2020 г.” цели, а именно 50% намаление на загиналите и ранени в следствие на
ПТП.

Бедствието, каквото е и разпространението на COVID-19, е
рядко очаквано и последиците са трудно предвидими, но рано или късно същото ще
премине. Важното според нас предстои и то е свързано с отмяната на извънредното
положение и възобновяването на автомобилния трафик. Рязкото нарастване на
интензивността в пътното движение, без да са взети преди това необходимите
превантивни мерки, може да доведе до рязко влошаване на пътнотранспортната
обстановка и увеличаване на пътнотранспортните произшествия със загинали и
ранени. Необходимо е да бъдат набелязани пакет от адекватни мерки, които да
бъдат приложени незабавно.

В тази връзка от Института за пътна безопасност
предлагаме :

  • Преглед
    на списъците с участъците с концентрация на пътнотранспортни произшествия на
    територията на страната и незабавно отстраняване на дефицитите, свързани с
    пътната безопасност, на местата, в които се очаква рязко нарастване на
    интензивността на движение.
  • Привеждане
    в съответствие с нормативните изисквания на хоризонталната и вертикалната
    маркировка, и възстановяването им в случаи на липси.
  • Възстановяване
    на разрушеното асфалтово покритие и възстановяване на системите за активна
    защита, като еластични огради, предпазни парапети и др. по пътищата, където се
    очаква най-голямо натоварване;
  • движението
    на тежкотоварните МПС да бъде ограничено в най-натоварените часове;
  • Във
    времето на възстановяване на пътното движение, ограничаване на
    пътно-строителните ремонти или временното им замразяване като бъдат обезпечени
    с необходимата сигнализация.
  • Осъществяване
    на проверка на участъците от пътищата с временна организация на движението за
    състоянието на временната сигнализация и проверка дали създадената на пътя
    организация на движението отговаря на одобрените планове за временна
    организация на движението.
  • След
    отпадане на ограниченията, организиране на засилен контрол  върху поведението на участниците в пътното
    движение от страна на контролните органи на МВР и МТИТС.

15.04.2020 г.                                                                      

София                                            

Екип на Институт за пътна безопасност

Споделяне

One thought on “Предложение”

  1. От години пиша до кметството и СОС за участъка от х-л ХЕМУС до околовръстното. Никъде на бул. Черни връх НЯМА КАМЕРИ за скоросг ! Има само ЕДНА камера и то на светофара при РУМ Черни връх. На следващата пешеходна пътека преди 3 години блъснаха жена и аз писах до Кмета за изграждане на повдигната пътека. Те, обаче, сложиха мигащи сини лампи, от които полза НЯМА. Особено през нощта. Но някои се облагодетелстват от тези “арт инсталации”, нали ? Нощем елитът от мутри кара с високи скорости, хвърчат коли и мотори ! И това се ЧУВА надалеч. От Хемус нагоре коли вдигат често над 100 км/ч. Същото през нощта се случва и след Кошарите в посока Горубляне. Но на мутрите НЕ ИМ ПУКА ! НЯМА ПОЛИЦИЯ, НЯМА и повдигнати пешеходни пътеки. Поне при училището след Хемус може да се изгради НАДЛЕЗ за учениците !!! Но там сложиха светофар, светофар на баир ??? Управляват ни безотговорни и безчувствени хора !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

English