Сигналът е от Методи Стилянов

Ограничителна система при КМ209 + 12 (Стара Загора – Казанлък)

Полеви Оглед след изпълнените работи

Цел: да се обследва адекватността на защита при км 209 +12 след инсталация на ограничителна система.

  • Известно, е че инсталацията е била на 90% приключена на 04/02/2019. Като единствено елементите за начало и край е трябвало да бъдат обезопасени.
  • На 08/02/2019 (4 дни по-късно) елементите за начало и край са приведени в експлоатация.

Известно, е че пътят е бил отворен за публичен трафик в периода 04 до 08 Февруари. Закъснението от 4 дни за пълно въвеждане на ограничителната система в действие е недопустимо.

  • Инсталирани са 11 релси по 4 метра, т.е. 44м (без елементите за начало и край).
  • С елементите за начало и край 52м.

 

 

Съгласно снимковият матерял и продуктовата гама на Юпитер-5

Ограничителната с-ма е:

  • JPL1/1.33/H1-A-W4BW + BHR 1120, или
  • JPL1/1.33/H1-A-W4BW + BHR 1120 (4.0).

И двата случая минимална ефективна дължина (L1)

на предпазна ограда е 72м.

Съгласно „Технически правила за приложение на ограничителни системи” на МРРБ и АПИ:

Дължината за предотвратяване на плъзгане (L2) ≥ 100m

 

 

 

Дължина на инсталацията (L) Минимална ефективна дължина  (L1) Дължината за предотвратяване на плъзгане (L2)
 52 м (с включени ЕНК) 72 м 100 м

 

 

 

 

 

 

Зоната на действие (W) на инсталираната ограничителна с-ма е до 1,3м съгласно данните на производителя.

*Разликата между нивото на пътя и останалия терен е над 1м в зоната на опасното място.

А денивелация над речното корито е повече от 2м.

* Фотогравиметрично измерване

 

Съгласно „Технически правила за приложение на ограничителни системи” на МРРБ и АПИ:

 

 

Т.е. позволената дефлекция (deflection) трябва да е по-малка (или равна) на разстоянието между лицето на мантинелата и ръба на опасното място. При мостове това е крайният ръб на моста. Недопустимо е МПС да висият над пропаст поради несъобразена дефлекция на ограничителни системи инсталирани на мостове и стръмни откоси!

Инсталираната система има зона на действие, или дефлекция (W) от 1,3м (W4≤1.3m). Което противоречи на приетите изисквания на МРРБ.

Съгласно Визия 0 дефлекцията на ограничителните системи инсталирани на мостове и виадукти трябва да е 0мм!

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкерите от старата система не са напълно премахнати – риск за мотористи и пешеходци!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ограничителната система в противоположното платно няма достатъчна дължина и не би могла да спре тежкотоварен автомобил. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Изводи:

1.Дължината на новата ограничителна система е недостатъчна.

2.Новата ограничителна система е неадекватна спрямо нуждите на тежките МПС.

3.Старата ограничителна система в противоположното платно трябва да бъде подменена, към настоящият момент е не адекватна както за леки МПС така и за тежки МПС.

 

За сигнали: https://www.roadsafety.bg/контакти/

А може да публикувате вашите снимки направо в групата ни във фейсбук: https://web.facebook.com/groups/373986109288390/

Споделяне

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

English