КАТ пуска фалшиви данни за жертвите на пътя

Така към края на годината се получава изкривена статистика

КАТ прави фалшива статистика за броя на загиналите и ранените при тежки автомобилни катастрофи. Това показа разследване на „Труд”, започнало още от средата на септември.

Всеки ден МВР публикува на сайта си данни за пътната обстановка, които са пълни с грешки, включително и от елементарно събиране и изваждане на числа. Повечето от тях остават неоправени.

Така към края на годината се получава изкривена статистика, която не се сравнява нито с данни от прокуратурата, нито от министерство на здравеопазването, нито с отчети на застрахователните компании. Прочети още в trud.bg

Учредихме ‘’Институт за пътна безопасност’’

На 30.11.2017г. от 18.00 часа в Зала 2  на  Парк-хотел ‘’Москва’’- гр.София се състоя Учредителното Общо  събрание на Сдружение с нестопанска цел  ‘’Институт за пътна  безопасност’’

На учредяването присъстваха над 60 човека, които гласуваха единодушно създаването на новата организация, нейния устав и Управителен съвет.
За Председател на Управителния съвет беше избран Руслан Вуцов.

Нужен е специализиран орган, който да анализира всичко за безопасността по улиците

Не е достатъчно това което прави държавата за ограничаване катастрофите, нужно още много смята Михаил Попов, секретар на фондация „Безопасни улици от Валя“. Още пролетта те са внесли искане до МС за създаване на единен специализиран орган, който да въздейства и анализира всичко, което правят институциите ангажирани с безопасността по улиците.

Това не е само КАТ и МВР. Поискахме да се създаде такъв орган и у нас, нещо което е изискване и на ЕС. Искането ни е пренасочени но МВР, който е изпълнителен орган и аз не знам защо, но ако още се бавят институциите сме готови ние да го създадем като НПО.

Според статистика за 2016г убитите при катастрофи у нас са 99 на 1 млн. жители, а в Норвегия и Швейцария са 26 или близо 4 пъти по-малко. Според Попов това е най- голямото доказателство, че у нас не се правят нещата по правилния начин.

 

Чуйте цялото интервю в © БНР (www.bnr.bg)