Започваме 24-часов мониторинг на българските пътища

Безпрецедентен 24-часов мониторинг на българските пътища започва Институтът за пътна безопасност

Причината са зачестилите тежки пътни инциденти през последната седмица. 12 души са загинали, а близо 90 са ранени при 75 тежки катастрофи само през изминалите четири дни. Регистрирани са над 20 000 нарушения, като повече от половината са за превишена скорост. Само за изминалите два дни станаха няколко тежки катастрофи.

Предвижда се всеки месец институтът да представя бюлетин с проблемите по българските пътища.

„Това лято минахме границите на всичко нормално. Повтаряме една и съща грешка и отговорността за състоянието на пътната безопасност е на българската политическа класа“, заяви председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев. Той посочи, че никой шофьор не иска съзнателно да причини катастрофа, но хората винаги ще допускат грешки. По тази причина според него е необходима смяна на цялата политика и философия. „Не може да сложим на всеки от 7 милиона българи по един пътен полицай, който да го контролира и глобява“, заяви Милчев и обясни, че хората не могат да бъдат променени, но средата може. Според него трябва да се обърне внимание на инфраструктурата, законодателството и механизмите за взаимодействие и контрол между съответните институции. „Откакто свършиха изборите, досега са загинали 60 души. Ние не виждаме реакция и някой да се е разтревожил“, негодува той.

Милчев се опасява, че е на път да се убие най-добрата идея досега – създаването на Държавна агенция за пътна безопасност, която е инструмент на политическата класа да накара всички институции да започнат да си вършат работата.

Може да изпращате вашите сигнали тукhttps://www.roadsafety.bg/контакти/

 

Споделяне

One thought on “Мониторинг”

  1. Нивото на пътищата е много важно. ХОРА, ПЪТИЩА, АВТОМОБИЛИ !!! Факторът ПЪТИЩА винаги се е подценявал, особено през последните 15 години !!! А нашите са най-лошите в Европа. Над 30% от катастрофите стават по тази причина : пътищата ни са по-тесни, неозначени, неочертани, неосветени, без отводнителни канали, рушащи се, с дупки и пропадания, без защитни мантинели на много опасни места !!!! Кръпки, кръпки и на кръпките – пак кръпки, ако изобщо ги има. Вижте съседна Гърция – там кърпенето е изключение, а не практика. Там се асфалтират цели участъци : от 30-100-200 метра до 3-4-5 километра и повече. Което излиза и по-евтино, освен че е по добре за безопасността !!! Да не говорим за качеството на Гръцките магистрали. В другите съседни Балкански страни пътищата също са по-добри. ЯСНО Е, че пътищата ни са на нивото на разпадащата се Българска държавност !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

English